Bank på Bryggen skifter navn til SJF Bank

Lars Petersson. Foto: SJF bank

Hvor der engang var banker på hvert gadehjørne, er billedet i dag et andet. Men Islands Brygge har stadig en bank i form af Sparekassen Sjælland-Fyn. Den skal fremover hedde SJF Bank.

.

Sparekassen Sjælland-Fyn skifter navn til SJF Bank. Navneskiftet markerer næste skridt i bankens udvikling fra sparekasse til en moderne, børsnoteret bank med stærk lokal forankring og klare ambitioner for fremtiden.

“Vi har i de seneste år været i en positiv udvikling, både økonomisk og organisatorisk. Vi er i dag en børsnoteret bank med moderne løsninger, stærke resultater og en klar profil. Derfor er tiden nu kommet til, at vores navn også afspejler det, vi er blevet – og det vi vil være,” siger adm. direktør Lars Petersson.

.

Børsnoteret bank

Siden børsnoteringen i 2015 er bankens kapitalgrundlag ændret til aktiebaseret finansiering i stedet for garantindskud – en grundlæggende forskel mellem sparekasser og banker.

Navnet SJF Bank trækker tråde til bankens geografiske ophav på Sjælland og Fyn, men med et enklere og mere tidssvarende udtryk. Ifølge banken ændrer navnet ikke ved dens kerneværdier.

“Navneskiftet er ikke et opgør med vores historie, men en naturlig forlængelse af den. Vi bevarer alt det, vores kunder og medarbejdere sætter pris på – nærvær, redelighed og lokalt engagement – men vi giver os selv et navn, der rummer både nutiden og fremtiden,” siger Lars Petersson.

.

Vækst gennem 10 år

Siden 2015 er banken vokset markant både i kundebase, digitalisering og afkast til aktionærerne. Lokalt engagement er fortsat en central del af bankens profil, blandt andet gennem fonde, partnerskaber og tæt rådgivning i hverdagen.

“Det nye navn gør os mere genkendelige og understøtter vores ambition om at være en moderne og relationsbåret bank. Vi bliver ikke en anden bank – men vi bliver en bank, der endnu tydeligere viser, hvem vi er: En bank med samfundsansvar, personlig rådgivning og stærk faglighed,” siger Lars Petersson.

Navneskiftet vil blive rullet ud gradvist fra maj 2025 og ledsages af en bred kommunikationsindsats målrettet medarbejdere, kunder, samarbejdspartnere og offentligheden. Samtidig lanceres et nyt visuelt udtryk og slogan: “Det, der tæller for dig.”

“Det handler om mere end tal og transaktioner. Det handler om at være der for mennesker – i både små og store øjeblikke. Det er den bank, vi er – og fortsat vil være, også under navnet SJF Bank,” afslutter Lars Petersson.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*