Fisketorvet sætter farten op for at følge med forbrugerne: tid er penge

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på email
Del på print

Livet går hurtigt i 2023, og danskerne har drøntravlt. Derfor introducerer Fisketorvet en række nye tiltag for at sætte ekstra fart på shoppeoplevelsen. Det inkluderer bl.a. hurtigere elevatorer og rullebånd. Det skriver Fisketorvet i en pressemeddelelse udsendt i dag den 1. april.

.

Fremtidens indkøbscentre skal hele tiden være opmærksomme på kundernes behov. Og på Fisketorvet har man opdaget, at kundernes største behov er simpelt: tid.

En kombination af en travl hverdag og forbrugerens behov for, at tingene skal gå hurtigere og hurtigere, betyder ofte, at Fisketorvets kunder føler, at mange andre ting bare går langsomt.

“Vi har i brugerundersøgelser kunnet se, at vores kunder har meget travlt, og at de går efter digitale løsninger, som gør det muligt for dem at handle hurtigere og hurtigere. Det har vi lyttet til og handlet på,” siger Helle Garcia Korndal, Head of Commercial Management på Fisketorvet.

.

Danskerne er 50 pct bagefter

Fisketorvet har i et pilotprogram udviklet en række tiltag, der skal sørge for, at besøgende oplever langt større fart.

“Det har krævet en nytænkning af hele shoppeoplevelsen, og vi har inddraget fokusgrupper med nogle af vores mest travle og digitale kunder. Resultatet taler for sig selv, og vi glæder os til at se reaktionen i den kommende tid,” siger Helle Garcia Korndal.

Blandt de nye tiltag er;

– 50 pct hurtigere elevatorer, rullebånd og svingdøre

– 50 pct hurtigere varebånd

– Adgang til 6G

– Kurser i hurtigere samtale under ekspeditionen til kassemedarbejdere

– Motorer på indkøbsvogne

– Nedtællingsur og lys- og lydinstallation i elevatorer for at øge oplevelsen af fart

.

Større analysearbejde

Selvom ændringerne kan lyde radikale, er der et større analysearbejde bag.

“Det har været en længere udviklingsproces at nå frem til den præcise hastighedsforøgelse, der matcher, hvor travlt vores kunder har. Analyserne har vist, at den gennemsnitlige kunde oplever at være omkring 50 pct bagud i forhold til alle de ting, de gerne vil nå, og med vores nye tiltag bidrager vi til at udligne den forskel,” siger Helle Garcia Korndal.

Det fremgår ikke af pressemeddelelsen om ændringer træder i kraft allerede fra 1. april.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*