Bodenhoff har succes på Christianshavn

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på email
Del på print

Det storkøbenhavnske bageri Bodenhoff ramte rigtigt, da de åbnede på Christianshavns Torv. Rigtig mange af kunderne er engelsktalende, så der er justeret lidt på konceptet – og en del af skiltene i Christianshavner-butikken er nu på engelsk.

.

Det var garvede folk i bager-branchen, der slog dørene på Christianshavn for halvandet år siden. I et butikslokale lige på torvet. Det har været en succes, fortæller Amanda Bodenhoff, der som navnet afslører er i familie med stifterne, der i 1963 grundlagde det, der i dag er en mindre kæde bagerbutikker i København.

”Nu er vi derhenne, hvor vi på Christianshavn tjener penge, så det er lykkedes med missionen. Det har taget noget tid – og det passer meget godt med, hvad vi kender fra åbninger andre steder i byen. Vi har 10 butikker i København, så vi har lidt erfaringsgrundlag”, siger Amanda Bodenhoff, der er syvende generation i Bodenhoff.

.

Engelsktalende kunder

Omsætningen på Christianshavn har været stødt stigende, og sammen med kollegaerne har Amanda Bodenhoff fulgt godt med i hvad der sælger – og hvem kunderne er.

”Det er nok hver tredje kunde, der er engelsktalende, så vi har startet en del kommunikation på engelsk. Vi har lavet skilte på engelsk, hvor vi beskriver hvad vores brød og kager er”, siger Amanda Bodenhoff, der fortæller, at de godt vidste, at der var noget ”strøg placering” over Christianshavn, men at omfanget alligevel var lidt større end de forventede.

Kunderne køber heller ikke helt det samme på Christianshavn som andre steder.

”Vi har bl.a. coockies på Christianshavn, hvad vi ikke havde andre steder. Vores sandwich sælger rigtig godt, men lige lidt andre typer, end hvad der blev solgt andre steder. Så har vi mange siddende gæster – både turister, studerende og forretningsfolk, der nyder en sandwich og kaffe. Faktisk har vi et ret stort salg af kaffe og sandwich i forhold til andre steder, og det er nok der, hvor vi har oplevet den største forskel”, siger Amanda Bodenhoff.

.

Christianshavn øger kendskabet

Der er en ret markant trafik hen over Christianshavn. Både med cyklister, fodgængere, bilister og buspassagerer. De fleste får øje på det blå ”Bodenhoffs” skilt på facaden.

”Vi oplever, at vores butik på Christianshavn er med til at øge vores helt generelle kendskab. Så det er en positiv sideeffekt af at have åbnet på så centralt et sted, som Christianshavns Torv er”, siger Amanda Bodenhoff.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*