Undersøger mulighed for vejbump på Islands Brygge

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Share on print

De mange uplanlagte fester på havnearealerne på Islands Brygge giver også problemer med overvejende unge mænd, der tiltrækkes af festerne – og kører vanvittigt til stor fare for alle. For at komme det til livs, så overvejer Teknik- og Miljøforvaltningen at reducerer hastigheden til 30 km i timen samt at opsætte og ændre en række vejbump, så de effektivt kan tvinge hastigheden ned.

Det fremgår af en korrespondance mellem forvaltningen, Amager Vest Lokaludvalget og den lokale grundejerforening i Havnestad, der ejer halvdelen af havneparken – kommunen ejer resten.

”Med mindre hele Islands Brygge skal ombygges vurderer forvaltningen, at den mest hensigtsmæssige løsning vil være at sænke hastigheden til 30 km/t. og etablere yderligere bump som hastighedsdæmpende foranstaltninger”, hedder det i korrespondancen – og videre: ”Forvaltningen er begyndt at anvende en mere ”skrap” form for bump, som eksempelvis er etableret på Artillerivej, og forventer at disse vil kunne anvendes på Islands Brygge. Skulle lokaludvalget eller grundejerforeningerne langs strækningen have andre ønsker til løsninger, vil forvaltningen selvfølgelig vurdere disse sammen med lokaludvalget og grundejerne” hedder det.

Hos Amager Vest Lokaludvalg er man enig med forvaltningen i, at der er behov for indgriben og støtter også den tilgang forvaltningen har lagt for dagen.

Et punkt om at lave indskrænkning til kun et spor i alt støtter imidlertid hverken lokaludvalget eller forvaltningen.

”På grund af trafikmængden på Islands Brygge vurderer forvaltningen ikke, at dette vil være gennemførlig. Resultatet vil dels være, at trafikken på Islands Brygge ikke vil kunne afvikles – med kødannelse som resultat; dels at trafikanterne – for at komme væk fra køen – i stedet vil benytte sidevejene, som ikke er beregnet til en væsentlig øget trafik”.

Ifølge forvaltningen vil alle ændringer være ud over det normale driftsbudget, og det vil være nødvendigt men en politiske besluttet bevilling – eksempelvis i forbindelse med efterårets budgetforhandlinger.

Jesch

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*