Skal vi have en ny fast forbindelse over havnen?

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på email
Del på print
Debat af Svend Aage Schiermacher
Strandgade 14, København K

Det mener jeg, at vi skal, hvis vi skal gøre noget effektivt ved trafikken i København. Og vi skal gå i gang med planlægningen allerede nu, fordi en sådan planlægning og udførelse tager mange år, og først da får vi glæde af det projekt, vi igangsætter.

Meget peger på, at det er forbedringer på de overordnede vejforbindelser i de østlige områder af byen, der virkelig vil give bonus, og her vil en forbindelse mellem Langelinie og Refshaleøen være åbenbar, også i samspil med en østlig, statslig motorvej.

.

Omlæg Ring2

På vedlagte tegning vises en mulighed, der vil forbinde de overordnede veje i københavnsområdet på en god måde. Som det ses, nedlægges den del af ringvej O2, der benytter henholdsvis Store Kongensgade og Bredgade, og som føres hen over Kongens Nytorv, for herefter at belaste Holmens Kanal, Knippels Bro og Torvegade på Christianshavn.

I stedet omlægges denne del af omfartsvej O2 ved, at den 500 m nord for Østerport Station føres ned mod Langelinie og samtid føres ned i en tunnel under havnen til Refshaleøen.

Derfra føres den ad vejene med de to nyanlagte dæmninger over Kraftværkshalvøen og Benzinøen/Prøvestenen til Prags Boulevard, hvor der er videre forbindelser til Amager Strandvej, Amager Boulevard og det samlede vejnet på Amager.

Det et sådan projekt, vi nu skal have et rådgivende firma til at foretage en analyse af for at se på de fordele, det kan medføre, og hvad det vil koste.

.

Det betyder det

Væsentlig aflastning af Indre Bys biltrafik og store trafikreduktioner på Knippelsbro og Torvegade. Heraf følgende mindre støj og forurening samt færre ulykker.

Ændret trafikmønster på en række andre veje i city og mulighed for indførelse af trafikzoner på 40 og 30 km/t på mange veje.

Meget bedre trafiktilbud til hele Østkøbenhavn.

Mulighed for at offentlig transport kan gøres mere attraktiv, og at der kan skaffes endnu bedre forhold for cyklister og gående.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*